Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Uşak Valiliği Resmi Web Sitesi
T.C. Uşak Valiliği Resmi Web Sitesi
T.C. Uşak Valiliği Resmi Web Sitesi
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Hizmet Birimleri Tarihçe Mevzuat İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Görev Yapmış Valilerimiz
  • UŞAK
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Yatırımlar Hizmet Birimleri Etik Kurulu Kamu Hizmet Standartları Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Aylık Basın Bültenleri Duyurular İhaleler Basın Açıklamaları İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
  • İLETİŞİM
°C
17
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Naci AKTAŞ
      • Vali Yardımcıları
        • Ali Nazım BALCIOĞLU
        • Ali UYSAL
        • Barış DEMİRTAŞ
        • Önder CAN
        • Hasan MEŞELİ
      • Kaymakamlar
        • Cuma EMEÇ
        • Mustafa GÖRMÜŞ
        • Alper KIRGIL
        • İbrahim COŞKUNASLAN
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüd ve Proje Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Özel İdaresi
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Göç Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Müftülüğü
      • İl Defterdarlığı
      • Çevre, Şehircilik ve İ. D. Müd.
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İşkur İl Müdürlüğü
      • TCDD Uşak Gar Müdürlüğü
      • Gümrük Müdürlüğü
      • Havalimanı Müdürlüğü
      • Tapu Müdürlüğü
      • Kadastro Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma Dayanışma Vakfı
      • Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu
      • Zafer Kalkınma Ajansı
      • DSİ 2. Bölge Müdürlüğü
      • İller Bankası İzmir Bölge Müdürlüğü
      • Karayolları 2.Bölge Müdürlüğü
      • KOSGEB Uşak Müdürlüğü
      • Tarım ve Orman 5. Bölge Müdürlüğü
      • TCDD İşl. 3. Bölge Müdürlüğü
      • TEİAŞ 6. Bölge Müdürlüğü
    • Tarihçe
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
      • Valilik Logosu
      • 100. Yıl Logosu
    • Görev Yapmış Valilerimiz
  • UŞAK
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Yatırımlar
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Özel İdaresi
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Müftülüğü
      • İl Defterdarlığı
      • Çevre, Şehircilik ve İ. D. Müd.
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İşkur İl Müdürlüğü
      • TCDD Uşak Gar Müdürlüğü
      • Gümrük Müdürlüğü
      • Havalimanı Müdürlüğü
      • Tapu Müdürlüğü
      • Kadastro Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma Dayanışma Vakfı
      • Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu
      • Zafer Kalkınma Ajansı
      • DSİ 2. Bölge Müdürlüğü
      • İller Bankası İzmir Bölge Müdürlüğü
      • Karayolları 2.Bölge Müdürlüğü
      • KOSGEB Uşak Müdürlüğü
      • Tarım ve Orman 5. Bölge Müdürlüğü
      • TCDD İşl. 3. Bölge Müdürlüğü
      • TEİAŞ 6. Bölge Müdürlüğü
    • Etik Kurulu
      • Etik Kurulu Komisyon Üyeleri
      • T.C. Kamu Görevlileri Etik Kurulu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Aylık Basın Bültenleri
    • Duyurular
    • İhaleler
    • Basın Açıklamaları
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
  • İLETİŞİM
 

“Doğudan Batıya, Kuzeyden Güneye Topyekûn Kalkınma” Hamlesi Uşak’ta 4 Stratejik Yatırıma Büyük Destek

15.07.2025

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından başlatılan “Yerel Kalkınma Hamlesi Programı” kapsamında Uşak’ta katma değeri yüksek dört stratejik alanda yatırım destek paketi açıklandı. 

Zafer Kalkınma Ajansı (ZAFER) aracılığıyla yürütülecek program çerçevesinde; medikal tekstil, teknik keçe, tekstil kimyasalları ve tekstil makineleri üretimi alanlarında yapılacak yatırımlar kapsamlı teşviklerle desteklenecek.

Vali Dr. Naci Aktaş yaptığı açıklamada; Uşak’ın sanayi mirası, nitelikli iş gücü ve güçlü üretim kapasitesi ile Türkiye’nin yüksek katma değerli ve teknoloji odaklı kalkınma vizyonunda önemli bir yer tuttuğunu belirtti.

Vali Aktaş, açıklamasında şunları kaydetti: “Yerel Kalkınma Hamlesi ile sunduğumuz bu destekler, ilin coğrafyası, tabii kaynakları, hizmetler ve sanayi ekosisteminin katma değer oluşturmasını sağlayarak ithalata bağımlı olunan ara mamulleri yerli ve millî imkânlarla üretmeyi, bölgede yüksek katma değerli istihdamı artırmayı hedefliyor. Bu dört stratejik yatırım alanı sayesinde Uşak; teknik tekstillerden kimyasal bileşenlere, endüstriyel üretimden makine imalatına kadar tekstil sektörünün yüksek katma değerli ve yenilikçi alanlarında rekabet avantajı elde edecektir.”

Programın yatırım konularının, illerin sosyo-ekonomik yapısı, atıl kaynakların değerlendirilmesi, yerel ihtiyaçlar ve bölgesel potansiyeller doğrultusunda belirlendiğini aktaran Vali Aktaş, yatırım kararlarında istihdam kapasitesi, kümelenme etkisi ve yerel kalkınmaya katkı gibi stratejik ölçütlerin dikkate alındığını ifade etti.

Her il için dört başlıkta belirlenen yatırım konularının Strateji ve Bütçe Başkanlığı’nın görüşleri alınarak belirlendiğini vurgulayan Aktaş, listenin her yıl güncellenebilecek şekilde dinamik bir yapıya sahip olduğunu belirtti.

Vali Aktaş, konuşmasının devamında şu ifadelere yer verdi: “Bu teşvik mekanizması sayesinde Uşak’ın refahına, üretim çeşitliliğine ve istihdamına sürekli katkı sağlamayı hedefliyoruz. Ajansımız aracılığıyla yatırımcılara hem bilgilendirme hem de başvuru süreçlerinde ücretsiz danışmanlık hizmeti sunacağız. Türkiye Yüzyılı vizyonuyla hazırlanan bu programın ilimize ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum.”

Desteklenecek Yatırım Konuları

1.    Medikal Tekstil Ürünleri Üretimi 
Uşak, Türkiye’nin tekstil geri dönüşüm merkezi olarak yıllık 700.000 tonun üzerinde tekstil atığını sanayiye kazandırmakta ve bu kapasitesiyle Avrupa ölçeğinde dahi dikkat çeken bir üretim gücü sunmaktadır. Geri dönüştürülmüş elyafın medikal ürünlerde değerlendirilmesi, tekstil sektöründeki katma değerin artmasını sağlayacaktır. Ayrıca, yapılacak Ar-Ge faaliyetleri ile geliştirilecek antibakteriyel, hipoalerjenik gibi özellikler, ilin bu alanda bir marka oluşturmasına fırsat verecektir.
 
2.    Teknik ve Endüstriyel Keçe ve Keçe Malzemeleri İmalatı 
Uşak’ta sigortalı çalışanların %23’ü tekstil sektöründe olup bu oran imalat sanayi içindeki çalışanlar baz alındığında %60 seviyesindedir. Türkiye’de büyük ölçüde ithal girdilere dayanan teknik keçe üretimi, yerli kaynaklarla yapılabildiği takdirde dış ticaret açığını azaltacak stratejik bir sektördür. Uşak’ta üretilen rejenere elyaflar, teknik keçe üretiminde yüksek oranda kullanılabilmektedir. Ayrıca rejenere elyaftan üretilen ipliğe laminasyon yöntemi ile kazandırılacak teknik özellikler ile masa örtüsünden iha-siha brandalarına kadar kumaş üretiminin önü açılacaktır.
 
3.    Tekstil Kimyasalları Üretimi
Türkiye önemli tekstil üretim merkezlerinden biri olmasına rağmen tekstil kimyasalları, yüksek oranda dışarıdan temin edilmektedir. Türkiye’nin bu alanda yıllık yaklaşık 12 milyar dolar ticaret açığı bulunmaktadır. İmalat sanayi içindeki çalışanların %60 oranında tekstil sektöründe çalıştığı Uşak ilinde de tekstil kimyasalları büyük oranda ithal edilmektedir. Söz konusu yatırım kısa vadede bölgedeki tekstilcilerin üretim maliyetini düşürecek, orta vadede dışa bağımlılığı azaltarak bölgesel markalaşmaya katkı sunacak, uzun vadede ise Uşak'ı teknik kimyasallar konusunda uzmanlaşmış bir üretim merkezi hâline getirecektir.
 
4.    Tekstil Makinaları İmalatı
Tekstil makineleri alanında Türkiye her yıl yaklaşık 650 milyon dolar ticaret açığı vermekte ve bu alanda 700 milyon dolardan fazla ithalat gerçekleştirmektedir. Türkiye’nin yıllık 3,5 milyon ton iplik üretiminin 660.000 tonu Uşak’ta üretilmekte olup ilde 137 iplik üretim firması faaliyet göstermektedir. Geri dönüşüm iplik üretiminde lider konumda olan Uşak; iplik büküm, katlama, kablolama ve aktarma makineleri üretimi için ideal bir merkezdir. Bu kadar yoğun tekstil üretimi yapılan bir ilde, o üretimin makinalarının da üretilmesi stratejik bir kazanımdır. 

Sunulan Teşvikler
•    Vergi İndirimi: %50 yatırıma katkı oranında (sabit yatırım tutarının%50’si kadar)
•    Nakdi Destek veya Faiz–Kâr Payı Desteği (ikisinden biri tercih edilebilecek): 
o    Makine ve Teçhizat için nakdi destek seçildiğinde uygulanacak olan destek oranı ve üst limitleri; yatırım tutarının %15’ini, tutar olarak 240 milyon TL’yi geçmemek üzere makine ve teçhizat harcamalarının %20’sine kadar,
o    Faiz veya Kar Payı Desteği seçildiğinde, faiz indirim desteğinde ise sabit yatırım tutarının en fazla %70’ine kadar olan kısmı için ödenen faiz veya kar payının, kullanım tarihinde geçerli olan Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB)’nın bir hafta vadeli repo ihale faiz oranının 20 puanını geçmemek üzere %40’ına tekabül eden puanı oranında indirim uygulanarak, tutar olarak 240 milyon TL’yi geçmemek üzere yatırım tutarının %15’ine kadar,
•    KDV İstisnası
•    Gümrük Vergisi Muafiyeti
•    Yatırım Yeri Tahsisi
•    8 Yıl Sigorta Primi İşveren Hissesi Desteği (teşvik belgesi kapsamında gerçekleşen yatırımla ilave edilen istihdam için ödenmesi gereken sigorta primi işveren hissesinin asgari ücrete tekabül eden kısmının %50’si Bakanlık bütçesinden karşılanır.)
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
Kurtuluş Mahallesi Ali Galip Kaya Sokak No:30
0276 223 54 70
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız